Cara Menyertai Program Affiliate Shopee

Program Affiliate Shopee adalah platform e-dagang yang direka untuk pembeli dan penjual untuk menikmati transaksi yang selamat dan lancar. Shopee telah terus berkembang di rantau ini dengan fokus yang kuat pada pengalaman pengguna untuk pelanggan dan juga para pedagang. Usaha untuk mencapai kecemerlangan pasaran terus menetapkan ketinggian baru untuk pasaran eCommerce di Asia Tenggara. Kini, pembeli dan penjual di pasar Shopee dapat mengakses produk dan perkhidmatan mereka melalui aplikasi mereka di banyak negara seperti Singapura, Thailand, Vietnam, Indonesia, Malaysia, dan Taiwan.

Afffiliate dari kedua-dua lokasi tempatan dan antarabangsa kini akan dapat mempromosikan Shopee berdasarkan kos per penjualan, memperoleh komisen tinggi untuk setiap penjualan yang berjaya yang disebut. Sekiranya anda berminat untuk menjadi rakan kongsi Shopee untuk satu atau semua negara yang disebutkan di atas, maka izinkan saya memandu anda terlebih dahulu melalui pendaftaran akaun dengan Involve Asia.

Baca lagi tentang Affiliate Company > Accesstrade

Langkah 1: Buat Akaun Affiliate di Involve Asia

Anda bebas untuk menyertainya sehingga anda boleh bermula dengan:

  1. Pergi ke halaman daftar Involve Asia

Itu sahaja! Hanya duduk, berehat, dan tunggu e-mel mereka. Semudah 1–2–3!

Langkah 2: Kirim Permohonan Anda untuk Program Afiliasi Shopee

Shopee ingin memastikan bahawa hanya pemasar afiliasi terbaik yang mempromosikan jenama mereka. Itulah sebabnya anda perlu memohon untuk menjalankan program afiliasi mereka.

Dari Papan Dashboard anda, pergi ke Partner. Kemudian dari menu drop down, Pilih Advertiser Directory.

Di halaman ini, anda akan melihat dua bar carian. Salah satunya adalah untuk mencari Pengiklan, dan yang lain adalah untuk Negara. Secara lalai, ia akan mengisi secara automatik bergantung pada negara mana anda berada semasa anda mendaftar dengan Involve Asia. Untuk memperluas carian, alih keluar negara dari bar carian.

2. Setelah menaip “Shopee” pada bar carian pertama, mereka akan memberi anda enam pilihan. Ini adalah enam negara di mana satu-satunya tempat anda boleh mempromosikan Shopee; Singapura (SG), Thailand (TH), Indonesia (ID), Vietnam (VN), Taiwan (TW), dan Filipina (PH).

3. Setelah memilih negara mana yang anda gemari untuk mempromosikan Shopee, kini anda dapat menekan Apply untuk meminta persetujuan mereka.

4. Akan ada Pop-Up Permintaan Persetujuan setelah menekan Apply. Di sini anda akan mempunyai beberapa soal selidik untuk dijawab. Ia akan bertanya dari mana datangnya lalu lintas, URL anda, mod promosi, dll. Apabila anda selesai dengan soalan, klik Save. Setelah berjaya menghantar permintaan anda, Anda akan melihat di bawah formulir “* Permohonan berhasil dihantar.” Yeay, anda sekarang boleh mula mempromosikan apabila permohonan anda telah disetujui! Sertailah Involve Asia sebagai Affiliate Marketer untuk mula mempromosikan Shopee.

Daftar sebagai affiliate marketer

UI/UX Web Design | Digital Marketing | Affiliate Marketing

Get the Medium app

A button that says 'Download on the App Store', and if clicked it will lead you to the iOS App store
A button that says 'Get it on, Google Play', and if clicked it will lead you to the Google Play store